accelerate now !

DOOR realiseert een marketingicoon voor Kerkrade

'Unieke' Beleef rotonde Kerkrade

Kerkrade profileert zich steeds meer als stad waar veel te beleven is. Een strategisch toegangspunt tot de stad werd een kans om het moois dat Kerkrade te bieden heeft in de spotlight te zetten. DOOR bracht in opdracht van de gemeente de vijf grootste toeristische attracties – de zogenaamde Big Five –  in Kerkrade samen, om tot een opvallende landmark te komen waar alle partijen achter staan.

DE VRAAG: HOE LATEN WE DE TOEGANG TOT KERKRADE AANSLUITEN BIJ DE BELEVING VAN DE STAD?

In 2016 heeft gemeente Kerkrade haar visie op toerisme herzien. Sinds die tijd is de stad onder de vlag van de campagne ‘Beleef Kerkrade’ opgebloeid tot een van de belangrijkste trekpleisters van de toeristische topregio Parkstad. De opdracht was om de turborotonde op één van de belangrijkste en drukste entrees naar Kerkrade visueel te laten aansluiten bij de beleving en herkenbaarheid van de stad.

DE OPLOSSING: EEN HERKENBARE LANDMARK OP EEN CRUCIAAL TOEGANGSPUNT

Onze insteek was om een Poort van Kerkrade te creëren. Dat kun je niet alleen, maar dat doe je samen. De rotonde moest van Kerkrade worden. In opdracht van de gemeente initieerden we de juiste en uitdagende dialoog met de vijf grootste toeristische attracties in Kerkrade. Samen kwamen we ‘in woorden’ tot de rotonde waar de belevenissen in Kerkrade elkaar versterken en die van ons allemaal is.

Tim Weijers, Wethouder Gemeente Kerkrade: “Het is niet zomaar een design voor een rotonde, maar een communicatieve icoon voor de gemeente Kerkrade. Een punt waar je tijdens het langsrijden ervaart wat Kerkrade zoal te bieden heeft. Een plek die de trots van de gemeente, haar inwoners en ondernemers ademt. En dat is het bureau goed gelukt!“

HET RESULTAAT: EEN ICOON DAT TROTS OP KERKRADE SYMBOLISEERT

Geïnspireerd door de stad, door de mensen en ondernemers in Kerkrade maakten we het huidige ontwerp. Dat werd omarmd door de gemeente en de toeristische trekpleisters. Onlangs werd de rotonde onder grote belangstelling geopend. Maar de echte opbrengst is dat deze landmark elke dag de trots op Kerkrade symboliseert.

Volgens Marcel Hazen, Art Director van DOOR toont de rotonde de dynamiek en veelzijdigheid van Kerkrade. “Dat komt tot uiting in de fysiek ‘slimme’ vorm, in woord en in de beplanting. De rotonde is mooi in balans in haar totale driedimensionale uitvoering, daar zijn we als bureau trots op”.

Concept |
Design |
Strategy |

ON THIS PROJECT

Marcel Hazen

Marcel Hazen

Concept & Design accelerator

Jeroen van der Burgt

Jeroen van der Burgt

Business accelerator

Peter Rompen

Peter Rompen

Quality accelerator

relevante 'accelerated' cases

Ook jouw business naar een hoger plan?

Maak een afspraak

Af en toe een berichtje van ons?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.