accelerate now !

Consumentencommunicatie waardoor potentiële bewoners zich vanaf dag één betrokken en goed geïnformeerd voelen in de stap naar een nieuwe woning. 

 

Niet zomaar een nieuwbouwproject. In Zaandam wordt een nieuwe woonwijk gerealiseerd met de voorzieningen van een stad, maar met volop ruimte, groen en goed bereikbaar. In totaal komen hier 500 woningen, huur- en koop. Voor onze opdrachtgever NLV (voorheen MN Real Estate) mochten wij de verhuurcommunicatie van 171 huurwoningen in Oostzijderpark verzorgen. Een imposante woontoren en aangesloten stadsblok, het eerste woondeel dat in het nieuwe stukje Zaanstad werd opgeleverd.

Identiteit die past in alle vormen

 

De gebiedsontwikkeling van Oostzijderpark had reeds een eigen website en look & feel waar voornamelijk omgeving, ontwikkeling en de koopwoningen een prominente rol speelden. De uitdaging voor ons: om het blok huurwoningen een eigen identiteit te geven die hierop kon aansluiten. Dat begint voor ons bij het bezoeken van de locatie; met de voeten in de klei. Soms letterlijk en figuurlijk, maar zó nodig om echt te beleven waar een project zich bevindt en wat het biedt.

We zijn op zoek gegaan naar een naam die recht doet aan de locatie, architectuur en het project. De toekomstige huurappartementen steken torenhoog over het plan uit van Oostzijderpark. Zo leggen we een link naar de toren en naar Zaandam om tot de naam te komen:

‘De Zaanse Hoogte’

Het logo is qua vorm en structuur is een afgeleide van het logo Oostzijderpark. Daardoor creëerden we meteen een herkenbaar en vertrouwd gevoel. Door het accent meer op de toren en de groene omgeving te leggen ontstond het unieke De Zaanse Hoogte logo. Het kleurenpalet verwijst naar de toren en de omgeving. Maar ook naar het iconische stadhuis van Zaandam. Wie kent hem niet?

Online zichtbaarheid op maat

Met een enthousiast ontvangen creatief concept krijgt een project kleur en smaak. De landingspagina die dan al actief is wordt geüpdatet en hier starten we met de eerste projectcommunicatie en het opbouwen van leads. Geïnteresseerden worden vanaf het eerste moment betrokken bij de voortgang van de plannen. Uit onze ervaring blijkt dat informeren vanaf een zo vroeg mogelijk stadium een succesfactor is voor het enthousiasmeren en betrekken van toekomstige bewoners. Sterker nog: vaak worden alle woningen verhuurd aan deze eerste groep enthousiastelingen.

Als de bouw van de woningen wordt gestart is ook bekend hoe de woningen er uit gaan zien, wat de oppervlaktes zijn in relatie tot de huurprijs en hoe de omgeving eruit zal zien. Dit is het moment dat de projectwebsite wordt ontworpen. Voor De Zaanse Hoogte met haar grote diversiteit in woningen werd een manier gezocht om het zoeken naar dé geschikte woning te vereenvoudigen. Want wonen in een hoge toren of in laagbouw, dat is vaak een bewuste keuze. Vandaar dat deze twee wooncomplexen in aparte woningzoekers werden getoond, met real time status en aanbod informatie. Ook hier werd de unieke projectidentiteit doorgevoerd, alsook in alle andere online en offline communicatiemiddelen.

 

De bewoner staat altijd centraal 

De ambitie van NLV, en daarmee ook het onze, om alle woningen vóór de oplevering van het gebouw te verhuren wordt met deze klantgerichte communicatieaanpak bijna altijd behaald.

Sfeer proeven tijdens de start verhuur

In het voorjaar werd een event georganiseerd waar ook voor De Zaanse Hoogte een kans ontstond om zich vroegtijdig te laten zien aan potentiële huurders. Deze kans hebben we met beide handen gegrepen en hoe! Het event op de bouwplaats werd voor ons ook het moment dat de complete website het levenslicht zag en direct de eerste VIP voorinschrijving van start ging. Op duurzaam geproduceerde projectborden werden aanwezigen geïnformeerd over het ruime en gevarieerde aanbod. En via een nog ‘verborgen pagina’ konden de aanwezige early birds als eerste hun woonvoorkeuren doorgeven. Natuurlijk waren we samen met NLV en MVGM als verhuurteam aanwezig voor persoonlijke aandacht en een helpende hand bij het maken van de juiste woonkeuze.

Danielle - Portefeuille Manager NLV - over onze aanpak

Tegenwoordig wordt de verhuur van vastgoed steeds meer aangestuurd vanuit digitale processen. 

Dit is goed en werkt efficiënt, maar…. door een proactieve en no nonsense houding weet DOOR, daar waar nodig, net te zorgen voor die persoonlijke, warme touch die elke huurder wil ervaren, op zoek naar een thuis.

Door is betrokken en innovatief, maar bovenal klantgericht.

Elk project/te verhuren object krijgt de aandacht die het nodig heeft om het voor de juiste doelgroep(en) in de markt te zetten waarin de USP’s van de plek en het object juist worden uitgelicht.

Bij ieder project met DOOR staat er vanaf het prille begin een stevige basis waar wij op kunnen bouwen en we een project mee kunnen lanceren, aan de hand van voortschrijdend inzicht bepalen we dan samen met DOOR waar we de nadruk op moeten leggen en eventueel op bij moeten sturen, dit werkt tegenwoordige heel overzichtelijk aan de hand van 1 dashboard voor alle projecten.

DOOR levert zowel online als offline gericht maatwerk!

Ook jouw business naar een hoger plan?

Maak een afspraak

Af en toe een berichtje van ons?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.