Een warm persoon met passie voor uitvaartzorg. Iemand die nabestaanden vastpakt en vraagt; hoe kan ík houvast bieden bij een passend afscheid, het laatste moment samen. Vanuit de praktische organisatie stap voor stap samen keuzes maken, adviseren en een liefdevolle herinnering creëren. Dát is Nicole Conradi, eigenaresse van Nicole Conradi Uitvaartzorg.
Nicole vond het lastig om haar uitvaartbedrijf in de markt te zetten. Hoe breng je zo’n gevoelig onderwerp onder de aandacht bij de doelgroep? Dat was dé vraag die zij zichzelf continu stelde. Dus schoof ze bij DOOR.BUSINESS aan tafel.
Al snel kwam ter sprake dat het niet moet voelen als jezelf verkopen of reclame maken, maar om het laagdrempelig te houden en te laten zien waarin jij je onderscheidt van de rest. Daarnaast hebben we vanaf het begin ook de nadruk gelegd op communicatie over eerlijke informatie. Je geeft mensen informatie en advies over alle aspecten die komen kijken bij een uitvaart, dit doe je ook in de communicatie.
Kijk van binnen naar buiten, waar ligt jouw kracht en de kracht van jouw dienstverlening. Focus op waar Nicole Conradi voor staat en hoe jij mensen vanuit jouw expertise kunt helpen.
Het draait om de persoonlijke benadering en dat je mensen informeert over hoe zaken anders zouden kunnen; dat Nicole Conradi bijvoorbeeld éérst aandachtig luistert naar families.
Ieder mens draagt namelijk een andere wens. En ook niet geheel onbelangrijk: vooral naar je dienstverlening blijven kijken, hoe kan ik de volgende keer nóg beter klaarstaan voor de nabestaanden?
Dat gevoel vertaalden wij bij DOOR.BUSINESS naar een passende merkbeleving, waarbij het creëren van liefdevolle herinneringen centraal staat.
De (voormalige)naam; Sobremesa werd omgetoverd tot Nicole Conradi Uitvaartzorg. Toegankelijk, concreet én to-the-point. Uitvaarten op maat met een persoonlijke aanpak is Nicole’s kracht, deze naam sluit hier naadloos op aan.
Om haar doelgroepen beter te begrijpen en te bereiken gingen we aan de slag met de customer journey oftewel de klantreis. We beantwoorden vragen zoals: welke fases doorloopt de doelgroep vóór en vanaf het moment dat ze met mij in contact komen? Daarna gingen we creatief aan de slag met passende visuele uitingen inclusief een contentstrategie.
De content (informatie) diende openheid, transparantie en luchtigheid uit te stralen om de balans te vinden bij dit zware onderwerp. Het beeldmateriaal moest authentiek, warm en persoonlijk voelen, waarbij de mens centraal staat. Eerlijk advies én persoonlijke aandacht voerden de boventoon. Ook namen wij klantervaringen mee in onze uitingen, zodat we dicht bij de kern bleven.
DOOR.BUSINESS heeft mij enorm geholpen om op het goede moment het juiste advies te geven, en om de wereld te laten zien waar ik goed in ben. Het bieden van houvast bij een passend afscheid en het creëren van liefdevolle herinneringen in de uitvaartzorg.
“Jullie hebben mij ook inzicht in het proces gegeven. Mijn werk én de communicatie en marketing hieromtrent zitten nu perfect op één lijn. Ik word nu écht gezien en ik heb het ontzettend druk.” Aldus Nicole Conradi.