accelerate now !

AM - Gebiedscommunicatie

Branding gebiedsontwikkeling OP ENKA

Na ruim 10 jaar loopt de grootscheepse gebiedsontwikkeling OP ENKA in Ede bijna op z’n eind. 1300 gezinnen vonden hier, in de achtertuin van de Veluwe, hun nieuwe thuis. DOOR was er vanaf het eerste uur bij. Nu de laatste delen van het gebied hun definitieve vorm krijgen is het tijd om terug te blikken op dit project dat een speciaal plekje in ons hart heeft veroverd.

Een duurzame samenwerking

Stef van Berkel is verkoopmanager bij AM en vertelt over de duurzame samenwerking met DOOR. “Ruim 10 jaar geleden vroegen we DOOR om ons te helpen met het branden van deze plek als duurzaam thuis voor nieuwe bewoners. Samen legden we de basis voor het DNA van deze mooie plek en ontwikkelden we een herkenbare identiteit. DOOR zorgde vervolgens voor de doorvertaling naar middelen. Maar je krijgt meer. Niet alleen een boekje, maar ook media-advies. Echt een totaalpakket.” Het afgelopen decennium verzorgden we de communicatie voor de tientallen deelprojecten waaruit deze gebiedsontwikkeling bestaat. Een mooie klus waar we met een warm hart op terugkijken. Stef sluit af: “DOOR is onze vaste strategische partner in communicatie. Door hun langdurige betrokkenheid bij OP ENKA kennen ze alle ins en outs van het project. Dat leidt tot korte lijntjes en snel schakelen. Misschien wel het belangrijkste: ik kon blind op hen vertrouwen en dingen bij hen wegzetten. Dat gaf mij alle ruimte om te focussen op het salesproces.”

Over Enka: de Nederlandse Kunstzijdefabriek anno 1922

Enka is een historische locatie. Tot 2003 werd hier kunstzijde geproduceerd. Vanaf 2011 wordt het gebied met een oppervlakte van maar liefst 63 voetbalvelden door gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM getransformeerd tot woonwijk met zo’n 1300 nieuwbouwwoningen. Bijzonder is dat de monumentale panden een nieuwe functie hebben gekregen en zijn ingepast in de nieuwe wijk.

OP ENKA. Hier wil je wonen.

Van het voormalig Enka terrein, naar wonen ‘OP ENKA’. Dat is de basis van de branding van deze locatie. We dachten met AM mee over de merkbelofte van de gebiedsontwikkeling. Samen selecteerden we de kernwaarden duurzaamheid, historie, natuur en bereikbaarheid. AM zet in op gezond en gelukkig leven met respect voor de omgeving en oog voor duurzaamheid. Die aspecten, samen met de historie van deze plek, vormen de identiteit van het gebied. Dat voerden we door in alle communicatiemiddelen.

“DOOR is al ruim 10 jaar onze vaste strategische partner in communicatie. Door hun betrokkenheid kennen ze alle ins en outs van het project, waardoor ik echt ontzorgd werd. We hebben veel gesprekken gevoerd over de vertaling van de identiteit in woord en beeld. Dat heeft niet alleen geleid tot het merk ÓP Enka. DOOR heeft ook een hele goede vertaling gemaakt van de woonsferen in de wijk en deze versterkt. Dat heeft mij heel concreet geholpen bij de verkoop.” – Stef van Berkel, verkoopmanager AM

Elke buurt een eigen identiteit

De nieuwe ENKA wijk bestaat uit vier buurten met elk een eigen gezicht. Zo woon je in de levendige stationsbuurt – de naam verklapt het al – dicht bij het station waar de trein je vlot naar de Randstad brengt. Iets verderop, aangrenzend aan de Veluwe ligt de Bosrand. Een buurt die zich kenmerkt door vrijheid, rust, ruimte en natuur. In de communicatie spelen we in op deze typerende kwaliteiten van elke buurt en zo kreeg elke buurt een eigen, herkenbare stijl.

Ook jouw business naar een hoger plan?

Maak een afspraak

Af en toe een berichtje van ons?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.